Elleboog, arm en hand

Verwondingen aan dit deel van het lichaam zijn gewoonlijk het gevolg van trauma zoals ontwrichting, een breuk of repetitief/overbelasting zoals bijvoorbeeld carpaal tunnel syndroom en tenniselleboog. Voorbeelden van de oorzaak van repetitieve activiteiten kunnen zijn: typen, schilderen, golfen en computergaming.
Pijn, tintelingen of gevoelloosheid in de arm of hand komt vaak voor en is meestal gerelateerd aan een probleem in de nek. Het kan echter een lokale aandoening zijn van een neurale structuur.

De hand wordt ook beïnvloed door niet traumatische chronische aandoeningen zoals verschillende vormen van artritis en contracturen. Dit kan een grote impact hebben op de dagelijkse activiteiten. De fysiotherapeut kan u helpen om de functie te herstellen.

Elleboog pijnbehandeling
De fysiotherapeut zal de schade moeten vaststellen en zal indien nodig ook tips geven om de houding te verbeteren. Dit moet ertoe leiden dat de symptomen verdwijnen en verder letsel wordt voorkomen. Een behandeling kan bestaan ​​uit mobilisatietechnieken, massage, dry needling en een scala aan revalidatie-oefeningen die op de korte en lange termijn hulp bieden.

Voorbeelden van elleboog-, arm- en hand aandoeningen die succesvol behandeld kunnen worden met fysiotherapie.
Tenniselleboog , golferselleboog , post-operatieve revalidatie, na-een-breuk revalidatie, bursitis, post dislocatie, acute verstuikingen en verrekkingen, houdingsproblemen, tendinitis, RSI (repetitive strain injury) en RSD (reflex sympathische dystrofie).